Volkswagen Passat Variant
Volkswagen Passat Variant
Vyskúšali sme praktické manažérske kombi s naftovým motorom a unikátnou automatickou prevodovkou DSG. Volkswagen Passat v prevedení sedan oplýva zaujímavým vnútorným priestorom a veľkým kufrom. Verzia kombi tieto vlastnosti ešte umocňuje a pridáva rodinný rozmer auta, najmä v spojení s naftovým motorom automatickou prevodovkou DSG.
Kombi je viac
Verzie kombi vo väčšine prípadov stoja viac než limuzíny, ponúkajú viac priestoru a v posledných rokoch sú viac „in“. Passat Variant to iba potvrdzuje, pretože podľa nás vyzerá lepšie ako sedan a jazdí rovnako dobre ak nie lepšie.
Vydarená kombinácia
Naftovým motorom TDI z dielne koncernu Volkswagen nemožno uprieť výborný pomer medzi výkonom a spotrebou paliva. Zároveň však použitá technológia so sebou priniesla vyšší hluk a užšie spektrum využiteľných otáčok. Možno to inšpirovalo konštruktérov k vývoju šesťstupňovej automatickej prevodovky DSG, ktorá radí nesmierne rýchlo a k charakteru motora sa vyslovene hodí. Vodič tak môže zabudnúť na neustálu prácu s manuálnou prevodovkou a časové stratu pri zrýchlení. DSG radí aj pod stlačením plynovým pedálom. Motor je teda v neustálom ťahu, čo prináša nemalé výhody pri predbiehaní dlhej kolóny automobilov. Kto chce efektívne využiť prednosti naftového motora TDI, mal by si za prevodovku určite priplatiť a radšej sa uskromniť vo výbave, hoci nejde o maličkosť ale o 89 900 Sk. V konečnom účtovaní má Passat s automatickou prevodovku nižšiu spotrebu a lepšie zrýchlenie ako s manuálnou prevodovkou.
Za veľa peňazí úsporná jazda
Priestranné a bezpochyby imidžové kombi strednej triedy stojí v základnom prevedení 813 400 Sk, čo je možno dobrá informácia pre tých, ktorí chcú Passat za každú cenu. Alternatíva s naftovým motorom bude zrejme najpredávanejšia, pritom nemusí ísť vôbec o nami testovanú prepchatú a pomerne drahú verziu Variant 2,0 TDI DSG Highline za 1 234 000 Sk. V každom prípade je pozoruhodné že tak drahé auto dokázalo v priebehu testu jazdiť za 6,7 l/100 km. Pri svižnej jazde sa priemer zdvihol maximálne na 7,5l/100 km. Nakoľko téma spotreby pri luxusných vozidlách už nie je zanedbateľná, Passat Variant má v rukách silný argument umocnený prevodovkou DSG. Na druhej strane tomuto bestseleru ako by popri všeobecnom nadaní chýbala duša. To je však vec vkusu.
Šiesta generácia Volkswagenu Passat priniesla nové výrazové prostriedky ale neutrálny náboj zostal nedotknutý. Navyše nadčasovosť niektorých detailom ako napríklad predných a zadných svetiel je otázna. Momentálna módna vlna môže rýchlo vyprchať.
Radšej Variant
Vedenie koncernu Volkswagen zrejme veľmi dobre vie, prečo pustilo do výroby aj karosériu kombi. Podľa nás ide o oveľa lepšie využiteľné auto, než limuzína s veľkým kufrom ale úzkym nakladacím otvorom. Navyše interiér je vzdušnejší a vhodný pre rodinu.
Naše hodnotenie
vzhľad - Passat pôsobí teraz sviežejším dojmom, otázne je dokedy mu to vydrží
interiér - výborné sedadlá, ergonómia na úrovni, veľa miesta na sedenie vo všetkých smeroch, kvalita vypracovania
motor - silný a úsporný, vynikne zvlášť s prevodovkou DSG, trochu hlučný
jazdné vlastnosti - podvozok bezpečný a tvrdý na nerovnostiach, presvedčivé brzdy, stabilita pri plne zaťaženom aute
technika- rozhodne to lepšie v triede
výbava - rozsiahla ale značka si ju nechá zaplatiť
úžitok - veľký batožinový priestor, výborný prístup, praktický interiér, nízka spotreba
celkový dojem- výborné auto, za ktoré hovoria fakty, dokonalosť bez náboja
Volkswagen Passat Variant a konkurencia
Vozidlo | Motor | Verzia |
Cena (Sk) |
Výkon (kW/K) |
Spotreba (l/100 km) |
Kufor (l) |
VW Passat Variant | 2,0 TDI | Highline DSG | 1 234 000 | 103/140 | 6,6 | 603 |
Peugeot 407 SW | 2,0 HDi | ST Confort Automat | 1 122 000 | 100/136 | 6,8 | 451 |
Toyota Avensis kombi | 2,0 | D-4D 150 Exlusive manuál | 1 018 000 | 110/150 | 5,9 | 520 |
BMW | 320d | Touring 2,0 d 320dT manuál | 1 217 870 | 120/163 | 5,9 | 460 |
Mercedes Benz C Touring | 220 CDI | C Touring | 1 299 633 | 110/150 | 7,2 | 470 |
*výbava vozidiel je odlišná
Vyberanie roletového mechanizmu si treba natrénovať
Priestorové podmienky sú na pomery triedy nadštandardné
Ovládanie všetkých prvkov vrátane autorádia je veľmi prehľadné
Úsporný motor 2,0 TDI je hlučný ale s prevodovkou tvoria ideálny pár
Najodvážnejšie pôsobia koncové svetlá, budú moderné aj po rokoch ?
Cena modelu od | 813 400 Sk |
Cena testovanej verzie | 1 234 000 Sk |
Výkon motora | 103 kW (140 k) |
Zrýchlenie 0-100 km/h | 10,1s |
Objem batožinového priestoru | 603 l |
Spotreba v teste | 5,4 – 7,6 l/100 km |
Spotreba podľa výrobcu | 6,6 l/100 km |
Model | Volkswagen Passat variant | |
Motor | ||
Typ | 4 valcový dieselový motor | |
Uloženie | priečne | |
Zdvihový objem | 1968 | cm3 |
Výkon | 103/140 | kw/k |
Pri otáčkach | 4000 | ot./min. |
Krútiaci moment | 320 | Nm |
Pri otáčkach | 1800 | ot./min. |
Emisná norma | EURO IV | |
Karoséria | ||
Typ | kombi | |
Počet dverí | 5 | |
Prevodovka | ||
Typ | DSG | |
Počet stupňov | 6 | |
Poháňané kolesá | predné | |
Podvozok | ||
Svetlosť podvozka | 150 | mm |
Priemer otočenia | 11,4 | m |
Brzdy vpredu | kotúčové s vnútorným chladením | |
Brzdy vzadu | kotúčové | |
Rozmery, hmotnosti, objemy | ||
Rázvor náprav | 2709 | mm |
Dĺžka | 4774 | mm |
Šírka | 1820 | mm |
Výška | 1517 | mm |
Pohotovostná hmotnosť | 1532 | kg |
Užitočná hmotnosť | 638 | kg |
Max. hmotnosť prívesu | 2000 | l |
Objem palivovej nádrže | 70 | l |
Prevádzkové hodnoty | ||
Zrýchlenie | 10,1 | s |
Maximálna rýchlosť | 203 | km/h |
Spotreba | ||
mesto | 9,2 | l/100 km |
mimo mesto | 5,5 | l/100 km |
kombinácia | 6,6 | l/100 km |
spotreba v teste | 5,4 – 7,6 | l/100 km |